رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الواحد والخمسون 51 بقلم الاء الرحمن


 رواية جبروت انثي وسطوة رجل الفصل الواحد والخمسون 51 بقلم الاء الرحمن


51

 


داني بغيظ :مش عايز اتجوز يا جماعة في ايه لا ومين مايا ده انا وهي اما بنشوف بعض بنقطع بعض عايزني اتجوزها 


نور :هههههه طيب عايز اشوفك الاقيك فين وحشتني 


داني :قشطة يا عم هلاقيكي في كافيه ........


نور :خلاص تمام نص ساعة وهكون هناك 


سيرين دخلت عليها:انا اتفحت النهاردة عايزة اروح 


نور :بقولك ما تكلمي مايا تيجي معانا نروح اي كافيه نسهر 


سيرين :ايووه بقى ويالله بقى قشطة يا عم 


فعلا كلموا مايا 


واتفقوا يتلاقوا بالمطعم 


كانوا البنات قاعدين وبيضحكوا جه داني واتصدم ولعن نور بنفسه 


ولسه هيخرج 


نور عرفتله :داني ازيك وجريت حضنته 


ad


لكن وهي حاضناه جت عينيها بعنين ادهم الي كان قاعد بنفس الكافية مع وحدة 


ادهم كان عايز يشيل عينيه عنها لكن ما قدرش كانت واحشاه بطريقة فضيعة شد على ايده بغضب من حضنها لداني 


نور اتجننت من فكرة انه بدلها عادي بغيرها بالسرعة دي لأ وماشي بالمثاليات وانه بيحبها 


نور طنشته 


وبعدت عن داني 


داني بهمس جنب ودانها : هفرمك يا نور بتستغفليني ايه الي جاب الزفته دي هما 


نور شدته من ايده بهزار: مايا شفتي مين هنا 


سيرين كتمت ضحكتها 


مايا اتصدمت لكن بتقصد  :احم اهلا يا ابيه عامل ايه 


داني 😳بص حواليه :بتكلميني انا 


نور كتمت ضحكتها :مين ده الي ابيه يا مايا عيب كده


سيرين قربت منها :انتي كده جبتي اخره 


مايا بصتله ببراءة مصطنعة :انا اسفة لو دايقتك لكن انت اكبر من مازن اخويا لازم احترمك ولا ايه 


داني بسخرية :لا يا راجل انتي مش شايفة تقل دمك وبصلهم شايفينه زيي ولا انا لوحدي 


داني دار وشه الناحية التانية شاف ادهم الي النار بتطلع من عينيه وبيحاول يتحكم بنفسه


ad


ادهم هنا جاب اخره وراحلهم 






ادهم بغضب :المطعم كله بيتفرج عليكم وعلى صوتكم العالي مش توطوا صوتكوا شوية 


داني باستفزاز حط ايده على كتفه :ازيك يا ادهم يا حبيبي ما بنشوفكش يعني 


ادهم بغضب مكتوم قرب من ودانه :انا بحاول على قد ما اقدر ما اقربش منك وابعد عن طريقك ما تخلينيش احطك في دماغي هدمرك يا داني


نور لسيرين ومايا : انا همشي دلوقت


ادهم مسك دراعها بغضب : مش هوا انا واقف قدامك 


نور بصتله باستفزاز هي متأكده هيغيضه :وانا مش شايفاك اصلا 


هنا جت البنت الي كانت معاه :مستر ادهم مش هنكمل شغلنا ولا ايه 


نور بصتلها ببرود :عن اذنكم 


نور مشيت وادهم مفيش شوية سابهم ومشي راح المكتب متجنن


مازن :يا راجل اهدى اووف بقالي ساعة بحاول اعرف فيك ايه مالك


ادهم بغصب مكتوم خبط على الطاولة :شفتها النهاردة


مازن اتفهم الحالة الي هو فيها :نور مش كده


ادهم بغضب مكتوم :قاعدة وبتضحك وبتهزر وكأنها رمتني من حياتها وبسخرية وانا الي فاكر لو بعدت عنها وسبتها على راحتها هتعرف قمتي لا دي عايشة بجد 


ad

مازن :طيب وانت ما تعمل زيها وتعيش حياتك اخرج واسهر واتفسح وافضل مطنشها 


ادهم بغضب :ما اقدرش ما اقدرش فكرة انها كانت حاضنة النهاردة الراجل الي في يوم كانت عينه منها كانت هتجنني كنت هقوم اجرم فيهم لاتنين 


حتى لو عايز اقرب من غيرها صدقني مش هقدر 


مازن بملل منه :تصدق انك ممل هو في زيك يا ادهم الست طول ما انت بتجري وراها هتفضل كده لكن لما تسيبها هتجري وراك 


ادهم بسخرية :واهو بقالي سايبها اكتر من شهرين ما جريتش ورايا ليه كلامك كله عبط وهبل 


مازن بغيظ :طيب هتعمل ايه 


ادهم مسح على شعره بغضب :اقسم بالله ما اعرف كان نفسي النهاردة لما شفتها اطنشها ولا كانها موجودة لكن ما اعرفش ازاي بلحظة كنت قدامها 


مازن استغرب من ادهم ازاي هو كده واستغرب من نفسه ازاي سيرين بقالها اسبوعين بره البيت ومحاولش حتى يتصل فيها ولا يصلح الي عمله مع انه غلطان وغلطان قوي كمان 


هنا خبطالباب 


دخلت السكرتيرة 


مستر ادهم وصلني دلوقت انه شركة ريحان الرفاعي وشركة نور المنال في عمل مشترك لتصاميم الصيف 


ادهم بغضب :بتقولي ايه اكيد شائعة مستحيل نور تعمل كده 


السكرتيرة :المعلومة دي من وحده بتشتغل عندهم جوى الشركة ومستحيل تديني معلومة كذب 


مازن بغضب :الا الشغل يا ادهم الا الشغل علاقتك معاها حاجة وشغلنا حاجة تانية نور عارفة احنا بنشتغل ازاي وعارفة اننا داخلين في الصفقة ومشاركين وتصاميمنا واسلوب شغلنا كله عندها وريحان مش قليل عارف ده على شان كده شاركها تشوفلك صرفة معاها يا ادهم الا الشغل


ad


ادهم ما كانش عارف يعمل ايه  


.....................................................


عند نادر 


دخل من الجامعة وريحة الاكل تحفة 


نادر :جعان يا مااما الاكل بسرعة 


خرجت سناء بابتسامة :حالا يا حبيبي حالا لو تعرف انا عاملالك ايه 


نادر عينيه لمعت :ورق عنب مش كده 


سناء :ههههههه كده يا حبيبي 


نادر مسك الفون وضرب على نور 


سناء :بتعمل ايه 


نادر :بضرب على نور هي بتحب الورق قوي هخليها تجيب سيرين وندى وتيجي هنا 


سناء بابتسامة :ربنا يكملك بعقلك يا حبيبي ويديم حنيتك على اخواتك 


نادر كلم نور وقاللها اعترضت بالاول لانشغالها لكن مع اصراره قالتله هتجيلهم وتيجي 


بعد مدة جت نور ومعاها ندى وسيرين 


سناء :اهلا يا بنات عاملين ايه 


نور بابتسامة :اهلا يا طنط ازيك 


ندى بفجع :الاكل يا طنط بلييييز ده انا اول ما سنعت انك عاملة ورق جيت على طول ده انا حتى ما قولتش لادم 


ad


سناء :ههههههههه على طول 


سناء دخلت 






ونادر قعد في وسطهم بين نور وسيرين وبدل صوته بغلضه :عاملين ايه في حياة السناجل الي عايشنها يا بنات 


نور :ههههه احلى حياة يا بابا دي الرجالة بتخنق بشكل 


سيرين بتأييد :ااه والله بجد 


نادر خبطهم بخفة على رقبتهم : افتكروا اني من الرجالة 


هنا ضرب فون ندى 


ندى 🥴


نور :مين 


ندى:ده ادم 


نادر خد منها الفون 


نادر :الوو


ادم باستغراب :الوو مين معايا 


نادر :انا حبيب مراتك وهي خلاص جنبي وفي حضني 


ادم بغضب :انت مين يا ابن الكلب 


نادر بضحك :ههههههه اهو جت مسبة لعمكم بسببكم 


ادم زفر بغضب :نادر يا زفت ما تبطل حركاتك الزفت دي 


ad


نادر :هههه اخواتي معايا النهاردة انجز عايز ايه


ادم بعدم فهم :هي ندى فين 


ندى خدت منه الفون :ايوه يا حبيبي 


ادم بغضب مكتوم :انتي فين 


ندى :انا ونور وسيرين عند نادر في البيت عازمنا على الغدا 


ادم :وما كلمتنيش ليه 


ندى : صراحة جت بسرعة كده 


ادم :عايزة قد ايه وتخلصي 


ندى :مش عارفة 


ادم :لما تخلصي كلمني هاجي اخدك 


ندى :امت زعلت 


ادم :لما اشوفك نتكلم سلام 


ندى قفلت معاه ونور بصتلها بسخرية 


نور :ايه زعل حضرته لانك ما كلمتيهوش


سيرين : حقه تقوله انها هتخرج 


نور بغيظ :وهي رايحة فين مهي في بيت اخوها بتهزري 


ad

نادر :باااااس يالله قبل ما تتخانقوا الاكل جاهز 


كلوا بجو مليء بالاخوة واتبسطوا وجه ادم خد ندى ونور وسيرين روحوا 


ندى :انت زعلان مني والله ما كنت اقصد 


ادم بغضب مكتوم :ليكي راجل يا ندى وما اضنش لو قلتيلي انك عايزة تروحي كنت همنعك لكن ما تخرجيش من البيت كده ولا كانه في حد ليه كلمه عليكي 


ندى قربت منه وحضنت دراعه وراسها على كتفه :ما تزعلش حقك عليا مش هتتكرر ولو اعرف انك هتتدايق ما كناش هخرج قبل ما اقولك 


ادم وقف العربية وبصلها بابتسامة :بحببك 


ندى :وانا بمووت فيك 


ادم :تحبي تروحي فين تتعشي في اي حتة 


ندى :هو انا اتعشيت عن طنط سناء لكن لو نتحلى مفيش مانع 


ادم بغيظ :اوعي تتخني يا بت ما بحبش التخان انتي مش فاضل غير تاكليني 


ندى خبطته من كتفه بغيظ :طب والله انك رزل 


وعضته من كتفه 


ادم :اااه يا بنت العضاضة ارحميني 


ندى :ههه اعمل ايهيا ادم وحامي كله عليك ساعة احبك ساعة اكرهك ساعة احبك ساعة اكرهك 


ادم :اسكتي يا ندى اسكتي قفلتيني 


ad

...........................................................


نور وسرين روحوا وكل وحدة طلعت اوضتها 


سيرين بصت للفون كان نفسها تلاقي لو مكالمة من مازن 


تعرف لو لثانية انه في يوم حبها لكن لا من يوم ما شافته في البيت اياه محاولش حتى يبررلها







عند نور 


بدلت هدومها وحضرت ادوات الرسم وابتدت تشتغل على التصاميم 


ضربلها رقم خاص


نور فصلت بلا مبالاة 


رن مرة واتنين وتلاتة 


نور :الوو


ريحان :ازيك يا قمر عاملة ايه 


نور باستغراب :مين 


ريحان رفع حاجبه وبنفسه التقل حلو :انا ريحان الرفاعي 


نور 😏:اهلا استاذ ريحان اتفضل 


ريحان :ليه المجاملات دي قوليلي ريحلن على طول 


نور ببرود :ان شاء الله عايز حاجة دلوقت 


ريحان بغيظ :كنت عايز اتطمن على التصاميم واعرف ابتديتي فيهم ولا لسى 


نور بجدية :هبتدي النهاردة 


ريحان :احم هو بكرة بعد تجمع الشركات ممكن نطلع نتغدا برة احتفالا بالشراكة الحلووة دي 


ad

نور :لا مش فاضية عندي مشوار عن اذنك دلوقت وقفلت في وشه حتى قبل ما يرد عليها 


سنان بضحك :هههههههههه صراحة من غير زعل اقسم بالله قصفت جبهتك هههههه


ريحان بغيظ ما تخرس يله اخرس 


هنا دخل رحيم :بقولكم ايه اخر الاسبوع هروح اخطب 


ريحان :ما بلاش ايه الي يجبرك عالخنقة دي 


رحيم بغيظ :ده بدل ما تشجعني سلام يله انا رايح المعرض 


سنان :هتعمل ايه 


ريحان بغيظ :هتيجي هتيجي يا اما نور العمري يا اما  البنت الي شفتها مع راما تصدق مش بتروح من دماغي 


سنان :فكك من النسوان الغم هنسهر فين 


ريحان :هههه عايز حاجة بيئة شوية 


سنان :قشطة يا معلم قشطة


.....................................................


عند ادهم روح القصر 


كلن داني ومالك قاعدين مع مروى وسامي 


ادهم :مساء الخير 


الجميع رد عليه 


ad

ادهم قعد معاهم وده الي استغربوه لانه المكان الي موجود فيه داني ما بيقعدش فيه 


طلب من الشغالة تعمل قهوة 






ادهم بص لداني قدام جده واتكلم بجدية : جدي نور نازلة بتصاميم الصيف مع شركة الرفاعي


سامي بغضب :انت بتقول ايه ازاي تعمل حاجة زي دي وهي عارفة انه الشركة دي بالذات من اكتر الشركات الي بتنافس عيلتنا 


ادهم : انا فاهم ليها هي عايزة تأذيني انا فراحت لجات لاكتر وسخ بالعالم 


داني بسخرية حط رجل على رجل :نور تفهمك ليه هي ولا شايفاك اصلا 


مروى بغضب مكتوم :داني 


مالك زقه من خصره :ما تخرس يله انت هتفضل تستفزه كده لامتى


ادهم بصله ببرود وشبك ايديه : طيب ما تفهمني انت بما انك بتشتغل معاها في نفس الشركة 


داني :شركة الرفاعي عرضت عرض حلو اوي وارباحه كويسة جدا للشركة وهي وافقت بس كده وكل واحد الايام دي بتركض ورى مصلحتها 


سامي بغضب :تركض ورى مصلحتها مع شركة الرفاعي ده الي ماسكها دلوقت مش رائد الي ماسكها ابنه ريحان اكتر واحد مصاحجي بالعالم وبيعرف يستغل الي قدامه كويس قوي 


ادهم :انا حبيت احطك في الصورة لانه بكرة اجتماع الشركات وتوقيع العقود 


سامي زقه بغضب :دي مراتك يا غبي انت واقف تتفرج كده ليه 


داني : مش مراته دلوقت وهي هتتطلق دلوقت او بعدين 


مالك بهمس :ما قولنا اخرس 


داني رفع حاجبه :خرسني لو تقدر 


هنا نزلت الممرضة بتجري بسرعة 


الحقوا فريدة هانم قاطعة النفس


يتبع


        الفصل الثاني والخمسون من هنا

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×